FAQ

Soms kunnen dingen nog niet helemaal duidelijk zijn, dat kan natuurlijk. Wij hebben vragen die wij vaak krijgen voor je op een rijtje gezet. Mochten er toch nog onduidelijkheden zijn, neem dan gerust contact met ons op.

Algemeen

Vanaf hoe laat kan ik inchecken?

Het inchecken is mogelijk vanaf 15:00 uur.

Wilt u graag wat extra tijd? Een early check-in is mogelijk vanaf 13:00 uur tegen een toeslag van €20. Deze opties kunt u vooraf reserveren of, indien beschikbaar, ter plaatse aan uw reservering toevoegen.

Hoe laat kan ik uitchecken?

Uitchecken kan tot 11:00 uur.

Wilt u graag wat extra tijd? Een late check-out tot 13:00 uur is beschikbaar tegen een toeslag van €25. Deze opties kunt u vooraf reserveren of, indien beschikbaar, ter plaatse aan uw reservering toevoegen.

Hoe laat kan ik ontbijten?

Onze collega’s van het ontbijt staan vanaf 07:00 voor jou klaar voor een goede start van jouw dag!

Zijn huisdieren toegestaan in het hotel?

Ja, huisdieren zijn welkom in ons hotel. Wij beschikken over een beperkt aantal kamers waar huisdieren kunnen verblijven. De kosten hiervoor bedragen €15 per nacht per huisdier.

Is er gratis wifi in het hotel en de kamers beschikbaar?

In ons hotel kunt u gebruikmaken van gratis wifi, beschikbaar in alle kamers en openbare ruimtes.

Is er een lift aanwezig in het hotel?

Ja, in het hotel is een lift aanwezig.

Kan ik in het hotel een fiets huren?

Ja, dat kan! Tijdens uw verblijf kunt u bij ons elektrische of gewone fietsen huren.
De kosten bedragen €32,50 per dag voor een elektrische fiets en €17,50 per dag voor een gewone fiets.

Bij de receptie zijn verschillende fietsroutes verkrijgbaar, zodat u gemakkelijk uw tocht kunt plannen en optimaal van de omgeving kunt genieten.

Betalen _ annuleren

Betalen & annuleren

Wat is jullie annuleringsbeleid?

Bij het refundable tarief kunt u uw reservering kosteloos annuleren tot 24 uur voor uw aankomst (15:00 uur). Mocht u later annuleren, dan worden de kosten van de eerste nacht, inclusief eventuele extra’s zoals ontbijt en diner, in rekening gebracht. Bij het non-refundable tarief is annuleren niet mogelijk. In dat geval worden 100% van de reserveringskosten in rekening gebracht. Wij raden altijd aan om bij twijfel te kiezen voor het refundable tarief, zodat u met een gerust hart uw verblijf kunt plannen.

Wat is jullie annuleringsbeleid voor arrangementen?

Voor arrangementen is annuleren helaas niet kosteloos. Bij annulering meer dan 24 uur voor aankomst brengen wij 80% van de kosten in rekening, bij annulering binnen 24 uur 100%.

Wijzigen van de reservering is mogelijk tot 48 uur voor aankomst; binnen dit termijn rekenen wij €25 per wijziging.

Welke betaalmethoden accepteren jullie? (contant, pin, creditcard, etc.)

Bij ons kunt u betalen met contant geld, pinpas of creditcard.

Wordt er een borg gevraagd bij het inchecken?

Nee, bij ons hotel wordt geen borg gevraagd bij het inchecken.

Parkeren

Parkeren & OV

Hoe kan ik het beste naar Hotel de Wereld rijden?

Aanrijden kan het beste via de Generaal Foulkesweg, via deze weg rijdt u makkelijk onze parkeerplaats op.

Hoe is het hotel bereikbaar met het openbaar vervoer?

U kunt uw reis eenvoudig plannen via www.9292.nl.

De dichtstbijzijnde bushalte is Busstation Wageningen, bereikbaar vanaf treinstation Ede-Wageningen of Arnhem Centraal.

Wat zijn de parkeermogelijkheden?

Wij beschikken over een eigen parkeerplaats aan de achterzijde van het hotel. De parkeerkosten bedragen €7,50 per dag.

Moet ik een parkeerplaats van tevoren reserveren?

Dit is niet verplicht. U kunt op eigen gelegenheid onze parkeerplaats oprijden.
Om de parkeerplaats te verlaten, heeft u een uitrijmuntje nodig. Deze kunt u verkrijgen bij ons personeel.

De parkeerkosten bedragen €7,50 per dag.

Beschikt het hotel over laadpunten voor elektrische auto’s?

Aan de achterzijde van ons hotel beschikken wij over een eigen parkeerterrein, waar ook twee parkeerplaatsen met laadpunten voor elektrische auto’s beschikbaar zijn.

Welke laadpassen of apps worden geaccepteerd?

Onze laadpaal accepteert alle gangbare laadpassen en apps, waardoor u eenvoudig en flexibel kunt opladen.

Kamers

Kamers

Over welke kamertypes beschikt het hotel?

Wij bieden drie verschillende kamertypes:

  • Boetiekkamers: stijlvol ingericht met oog voor detail en comfort.
  • XL Cityview kamers: ruim opgezet en met prachtig uitzicht op het stadscentrum.
  • Romantische kamers: gelegen op de tweede verdieping en voorzien van een charmante dakkapel en (bubbel)bad.

Wat zijn de faciliteiten in de kamer?

Onze kamers zijn comfortabel ingericht en van alle gemakken voorzien. Zo beschikt elke kamer over airconditioning, een kluisje, gratis wifi en een televisie. Ook beschikken alle kamers over een ruime eigen badkamer met douche. Onze Romantische kamers beschikken bovendien over een (bubbel)bad voor extra comfort en ontspanning. Elke kamer heeft een uniek karakter en is geïnspireerd op een vrijheidsstrijder, zoals Nelson Mandela, Martin Luther King, Malala Yousafzai en vele anderen.

Worden de kamers dagelijks schoongemaakt?

Ja, onze kamers worden dagelijks schoongemaakt zodat u altijd kunt genieten van een fris en verzorgd verblijf.

Heeft elke kamer een eigen badkamer?

Alle kamers beschikken over een eigen, ruime badkamer. Onze romantische kamers zijn bovendien voorzien van een (bubbel)bad, voor een extra ontspannen verblijf.

Zijn er kamers met uitzicht beschikbaar?

Ja, onze XL Cityview kamers bieden een prachtig uitzicht op het centrum van Wageningen.

Bieden jullie kamers met een balkon of terras?

Ons hotel beschikt niet over kamers met een balkon of terras, maar alle kamers zijn comfortabel ingericht en voorzien van moderne faciliteiten om uw verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.

Beschikken de kamers over een minibar of koelkast?

Er is standaard geen minibar aanwezig op de kamer, maar wij hebben koelkasten beschikbaar die – indien gewenst – naar de kamer kunnen worden gebracht. Zo kunt u toch genieten van gekoelde dranken tijdens uw verblijf.

Zijn de kamers rookvrij?

Ja, alle kamers in ons hotel zijn volledig rookvrij.

Toegankelijkheid

Toegankelijkheid

Is het hotel toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

Ja, ons hotel beschikt over een aantal kamers die geschikt zijn voor rolstoelgebruikers.

Heeft het hotel een lift naar alle verdiepingen?

Ja, er is een lift aanwezig, zodat alle verdiepingen eenvoudig bereikbaar zijn.

Zijn de openbare ruimtes (restaurant, lobby, toiletten) rolstoeltoegankelijk?

Ja, alle openbare ruimtes, inclusief restaurant, lobby en toiletten, zijn volledig rolstoeltoegankelijk.

Zijn hulphonden of assistentiehonden toegestaan in het hotel?

Ja, hulphonden en assistentiehonden zijn van harte welkom in ons hotel.

Wij beschikken over een beperkt aantal kamers waar honden kunnen verblijven. De kosten hiervoor bedragen €15 per nacht per hond.

Kan er een kamer op de begane grond worden gereserveerd?

Helaas beschikt ons hotel niet over kamers op de begane grond. Wel is er een lift aanwezig, waarmee alle verdiepingen gemakkelijk bereikbaar zijn. Daarnaast bieden wij een aantal rolstoelvriendelijke kamers voor extra comfort en toegankelijkheid.